Pagina's

zaterdag 5 februari 2022

We hebben een week op de camping in Villajoyosa gestaan. Daar hebben Cor en Gerard een paar maal samen een leuke fietstocht gemaakt en hebben  Trees en ik even een marktje bezocht. Ook zijn we een paar maal naar de boulevard in Villajouosa gegaan en daar wat rond gescharreld. Blijft een leuk stadje! Ook de camping bevalt ons wel!

Aan het eind van de week zijn wij naar Peter en Karin gegaan en zijn Cor en Trees naar Sanguli vertrokken, want daar zouden  enige familieleden komen. Zij zijn daar een aantalweken gebleven. wij zijn 12 dagen bij Peter en Karin gebleven, waar we weer heerlijk een paar fietstochtjes hebben gemaakt.We moeten altijd zo n 25 km fietsen als we perse  Hollandse boodschappen willen doen bij de Hollandse winkel  in SanFulgentio.

Ook is Gerard een paar maal in zijn uppie een rondje om het meer gaan fietsen om zijn conditie op peil te brrnegn, als ie straks in Gandia Arthur en Cor ontmoet en de bergen hem lokken.

28 september zijn we naar camping L'Algueria vertrokken. Daar voegde 4 september Saskia zich bij ons. Dat ging met wat moeilijkheden gepaard. JUist toen staakten de spoorwegen zodat zij niet per trein naar Gandia kon komen. Ook de bus bleek niet te rijden, zodat wij de camper gestart hebben en naar een nabij dorpje zijn gereden omdat zij daar met de metro naar toe zou gaan. Kon ze ook nog iets van de omgeving zien ipv op het vliegveld te blijven zitten wachten. We hebben een paar leuke dagen gehad! Net zijn drietjes naar  zwemwatertje "van La salade gefietst. zo n 40km. Lekker ś avonds naar de boulevard gefietst om even een drankje te halen of naar ht strand nte gaan. Ook hebben we nog een paar kleine uurtjes op een ligbed op het strand van de zon genoten. Wel met een lekker drankje erbij Zelfs nog even in het zeewater gezeten! Saskia heeft zelfs nog gezwommen. Saskia en Gerard hebben ook nog een leuke fietstocht naar Barx gereden. Saskia heeft eindelijk eens bergop . Het is haar heel erg bevallen!  Wie had dat kunnen denken! Omdat de trienen nog niet reden heeft Indische Cor Saskia naar het vliegveld van Alicante gebracht. Heel erg aardi was dat aangeboden!

Saskia werd afgelost door Arthur, die uiteindelijk bijna 4 weken is gebleven. Hij en Gerard hebben aardig wat, moelijke, tochtjes kunnen maken. Zij hebben diverse tochten die we al op de TV op youtube van  Todocyclismoradio, met Granero,  hadden gezien. Die fietst ook vaak in deze omgeving en rijdt dan op weggetjes die Gerard en Arthur nog niet hadden gereden. Wel fijn dat Gerard nu op de Pinarello met ondersteuning kan fietsen, anders had ie dat n ooit gedaan!

kwamen Cor en Trees nog 2 weken naar Gandia, maar dat hen dit keer niet zo goed bevallen. Zij vertrokken al snel naar Santa Pola. Maar toch hebben Gerard en Cor nog een paar fietstochtjes gemaakt.

Na ruim 6 weken Gandia zijn wij nog een weekje naar Vilajoysa gegaan, Na eerst een dagje op een camping in Crevellente hebben gestaan. Dat beviel ons niet omdat we daar geen internet op de plek hadden.

zondag 18 juli 2021

Vakantie zomer/najaar 021

15 juli 2021

De camper opgehaald bij Gerrit. Gelukkig was er nog een plekje aan de overkant van de weg!. Dat werd,achteraf, niet door idereen gewaardeerd, maar ja je kan moeilijk naar het plein gaan lopen om je camper in te ruimen? Want de Dijkshoorneseweg staat altijd vol!

Maar goed, na 2 dagen was de camper ingeruimd en konden we vertrekken. Maar eerst nog even een paar  boodacheppen inslaan bij de Lidl in de Lier, want de Opel hadden we donderdag bij Gerrit achtergelaten. Hebben de sjagereinige buurtgenoten een extra plekje geduende een aantal weken. Hoevell dat is nog niet bekend het ligt er maar aan hoe lang ellendige coronaperiode nog duurt!

We zijn het eerst aangeland op camping de Schaapswei in Den Bommel.Daar blijven we een paar dagen en zakken dan af naar Frankrijk. Maar eerst gaan Gerard en Arthur zondag een fietstochtje maken, want het weer is prachtig! Het werd een lange tocht. Ze hebben er weer 90km opzitten.

Maandag zijn we richting Frankrijk gereden. We zijn terecht gekomen op een camping du Pavillon in La Neuville aux Joules. We hebben een mooie plek met uitzicht uitgezoxht. Het i een aardige camping met verouderd sanitair, maar uiteinelijk bleek het prima te grbruiken. De volgende dag de fietsen van de camper gehaald om de omgevving een beetje te verkennen. Eerst even in een dorpje een paar fotoos gemaakt en staan kletsen met een jong man die vertelde in een slachterij in Nuth te hebben gewerkt. Daarna zijn we een beetje de weg kwijtgeraakt en kwamen we in prachtige bossen terecht. Alleen wisten we niet meer welke kant we op moesten fietsen, dus toen er een auto met werklieden kwam even de weg gevraagd. Die vertelde mij helmaal rechtdoor en aan het eind rechtsaf. Helaas ging Gerard niet naar rechts maar naar links. Dus op een gegeven moment waren we toch weer de weg een beetje kwijt.

Ook hadden we even geen GPS verbinding, maar uiteindelijk kwamen we toch op een goede weg uit en konden we ook weer afgaan op de MIO van Gerard. Toch een fietstochtje van 42 km.

De volgende dag gingen we op herhaling. We zijn geen goede kaartlezers want doordat er nergens paddestoelen met de namen van een stadje ofzo opstaan , waren we te ver gereden en kwamen uiteindelijk op een grote weg uit. Ook bleek dat we niet meer in FRankrijk maar in Belgie waren. Gelukkig liep langs de weg een fietspad, waardoor we gevrijward waren van langsrjdende autoś. Totdat op een gegeven moment ophield en wij toch op de weg moesten gaan fietsen. we zijn via Hirson naar de camping gereden. weer 40km op de teller!

Dag 7 Rond 10 uur vertrokken naar St. Julien de Sault. Een camperplaats. NA een warme lange tocht over voornamelijk de kleinere wegen om een uur of 3 op de camperplaat aangekomen. Aaardige plekken, maar verder geen kraak of maak aan.

Dag 8.al vroeg vertrokken met mooi weer. Het duurde lang eer we een tankstation gevonden hadden. Bij Avallon was ereen en ook een Lidl. Eerst even tanken. Daar liep een zeer nerveuse vrouw rond. Wat bleek? iedereen wil met pin betalen, maar die lag plat! Dus alleen met cash betalen! Daarna zu Gerard boodschappen doen bij de Lidl. Het duurde en duurde. Gelukkig had ik Saskia even op whatsaap dus de tijd ging wel door. Maar het duurde wel erg lang. Eindelijk kwam Gerard eraan maar zonder boodschappen. Zijn pasje deed het niet. 2 andere pasjes mee. Ook die deden het niet, dus weer terug. dan maar met cash betalen! We gaan er hard doorheen.!Normaal doen we niks met cash!

Op naar Meaux. een camping met mooi uitzicht maar verder wisten we er niks van. Het werd een tocht met af en toe regen, veel bochten en smalere wegen! Ook dat duurde en duurde! Uiteindelijk kwamen we rond een uur of 4 over zeer steile weggetjes bij de camping, wat je geen camping kan noemen , terecht. Al snel kwam er een man in een groene jeep aangereden. Zeer onvriendelijk vroeg ie hoe lang we wilden blijven. Ik vroeg waar de toiletten en douche waren. In een hok dat er niet uitzag. Hoezo toilet? Heb je toch in de camper!. Mijn haren stonden toen al overeind, nadat ik de tostand van de toiletten en de douch gezien had! Electriciteit voor een dag vond ie ook maar vreemd. Toen ie op ging sommen wat dat allemaal ging kosten stonden mijn haren nog hoger overeind. plaats 18 euro. Geen echte plaats, want die waren er niet. Zet hem daar of daar maar neer! 2 euro voor electriciteit en 1.60 per dag voor douchen. dus 21.60 Ik zei dat ik dat wel veel vond voor wat ie te bieden had.  Toen zei ie dat we dan maar op moesten rotten of zoiets! Ga maar naar zo n  Campeolo camping!Hij haalde net zijn pistool niet tevoorschijn. Toen we weg wilden rijden, wilden we gaan zoals we gekomen waren en Gerard dacht zelfs even dat ie een schop tegen de camper gaf, bleef die voor het weggetje staan dat we af wilden rijden. Uiteindelijk is hij toch achteruit gegaan zodat wij naar beneden konden rijden. Volgens Gerard is ie ons nog een stukje achterna gereden. Maar ja toen moesten we natuurlijk weer een andere camping zoeken. Dus vonden we in het dorpje een parkeerplek, waar juist een stelletje aan het vrijen was. Na nog even verkeerde weggetjes ingeslaan te zijn kwamen we uiteindelijk bij een camping municipal in Cublize terecht. een gezellig aandoende kleine camping met een super mooi anitair gebouw.

Dus mocht ons iets overkomen vannacht. ga naat Camping Rollin in Meaux en vindt daar een soort cowboy!

woensdag 3 juli 2019

Fietstochten vanaf eind juni 2019

Zaterdag 31 augustus 2019

We een hele club zij wedero naar Zuidland gefietst. Het was, volgens Buienradar, de laatste zeer warme dag.Voorlopig dan. Maar het fietsen was weer een pleziertje!. Ook heeft zich een nieuwe, vrouwelijke, medefietsers aangemeld! Carla is haar naam.

zaterdag 24 augustus 2019
  Met 12 man  en 1 vrouw  naar Driebruggen

Woensdag 14 augustus 2019

Met 13 man zijn we naar Capelle a.d. IJssel gefietst.
Onderweg had leo Kok niet 1 maar 3 lekke banden, zodat er een nieuwe buitenband gemonteerd noest worden. Gelukkig had Gerard Bavelaar er een bij zich, zodat de tocht weer verder kon!

3 augustus 2019 naar Hoogmade

Vandaag mooi weer om te fietsen!. Niet te warm! We hebben ruim 97 km afgelegd. Met een grote groep zijn we naar Hoogmade gefietst.

Fietstocht Reeuwijkse plassen e.o. woensdag 17 juli2019

Met een grote groep richting Reeuwijkse plassen gefietst. Het was wederom fantastisch fietsweer. Zo n dikke 90 km hebben we erop zitten als we bij de Til aankomen. Een verfrissing ging er dit keer wel in!

Fietstocht naar Zuidland op 6 juli 2019

Met een groep naar de eilanden gefietst. We waren met 9 man. Het was een probleemloze tocht! Het was uitgestekend fietsweer.
Helaas geeft de gps uitgave niet de juiste afstand!. Op de een of andere onbekende wijze laat ie de laatste 10 km weg. We hebben dus geen 81 maar 90 km gereden!

Fietsroute van 3 juli 2019 naar Burgerveen

Vandaag waren we met 2 groepen. Ik ben met de B groep meegegaan en die zijn naar Burgerveen gereden, Het was heerlijk fietsweer en we op zijn minst 10 man  en een vrouw. We hebben heerlijk koffie gedronken bij het cafe aan het begin  van de Westeinderplas .   We hebben we weer een aanzienlijke afstand gereden! Ik komzelf op 90 kilometer.

Fietsroute van 29 juni 2019 naar Barendrecht.

Zaterdag zijn we met een man(vrouw) of 12 over Spijkenisse naar Barendrecht gefietst. Het was prachtig weer om te fietsen. (misschien wel een beetje TE warm?) We hebben een afstand van 88km afgelegd. Er zijn er natuurlijk die meer gereden hebben, maar die moeten eerst een heleboel kilometers naar De Til rijden!

Fietstocht naar Katwijk 20190626

Mijn eerste fietstochtje na mijn verblijf in Spanje met de Hoornse club was naar Katwijk. Het was erg warm weer, maar dat deerde ons niet. Waarschijnlijk hadden andere weggebruikers er wel last van, want we werden om de haverklap uitgescholden voor a-sociale- of zelfs kutwielrennens! Zelfs mensen die zich per paard op het fietspad begaven wisten geen nettere woorden te vinden!
Helaas heb ik toen vergeten een foto te maken dus blijft het hierbij. We hebben zeker 78 km afgelegd.

zaterdag 18 augustus 2018

Fietstochten met de club in augustus

Woensdag 22 augustus 2018.

Met een grote groep, waarvan de ene helft richting Werkendam en de andere naar Rockanje, vertrokken.
Ikzelf ben met een man of 10 naar Rockanje gefietst. Het was prachtig weer om te fietsen!
Hieronder staat de route die we afgelegd hebben!
Fietstocht naar Rockanje

Zaterdag 18 augustus.
Even leek het te gaan regenen, er kwamen wat donkere luchten aan, maar het viel alleszins mee.
Met een man of 10, waarvan in iedergeval 1 vrouw zijn we naar het zuiden vertrokken om via de Beneluxtennel naar Barendrecht te fietsen.
fietstocht naar Barendrecht te zien op trip.com

11augustus 2018 werd een rondje Westland gedaan.

Rondje Westland op trip

8 augustus naar Zuidland
fietstocht naar Zuidland

4 augustus 2018

Dit maal ging de fietstocht naarWassenaar
Fietstocht naar zuidland op trip